Klimaatmars: Sociaal Blok

Protest

Klimaatmars: Sociaal Blok

Meer en meer natuurrampen. Veel te hoge energiefacturen. Ongezonde buitenlucht. Onze afhankelijkheid van fossiele brandstoffen maakt ons kwetsbaar, crisis na crisis. Wetenschappers waarschuwen al decennia lang voor die gevolgen. En toch doet onze regering niets om die afhankelijkheid af te bouwen.


 

Wij hebben SCHIJT aan het asociale beleid dat de energiefactuur bij de burger legt terwijl de grote vervuilers de winsten opstrijken!

Een andere toekomst ligt binnen handbereik: goed geïsoleerde en betaalbare woningen, investeringen in hernieuwbare energie in handen van de bevolking,  gezonde natuur en propere lucht. Voor iedereen. Dat is geen utopie. Die toekomst is perfect haalbaar. Maar we krijgen haar niet cadeau: we moeten haar zelf winnen via sociale strijd.

Loop mee in het sociaal blok van Peperfabriek, Climaxi Antwerpen en Fridays for Future Antwerpen.

Ik kom!
NL
Je begrijpt of spreekt nog niet veel Nederlands.